About

16 August 2010

Kejayaan Pasukan Solar Car Race SMKTDS dalam Festival Sains & Teknologi Peringkat Negeri Johor (21 & 22 Julai 2010)

PASUKAN SOLAR CAR RACE SMK TAMAN DESA SKUDAI

SMK Taman Desa Skudai telah menghantar satu pasukan yang terdiri daripada tiga orang murid dan seorang guru pengiring untuk menyertai Festival Sains & Teknologi Peringkat Daerah Johor Bahru yang telah berlangsung pada 26 Jun 2010 di SMK Taman Universiti 2. Guru Pengiring ialah Puan Vickneswary A/P Madhaven manakala tiga orang murid yang terlibat daripada seorang murid tingkatan 5 iaitu Nor Syafirah binti Abdul Samat (5UTHM) dan dua orang murid tingkatan 4 iaitu Tho Jian Xiang (4UTHM) dan Vinothkanna A/L Manogaran (4UTHM).

SMK Taman Desa Skudai telah mendapat tempat pertama (JOHAN) dalam kategori Pertandingan Solar Car peringkat Daerah Johor Bahru seterusnya melayakkan pasukan ini mewakili Daerah Johor Bahru bagi kategori Solar Car Race ke Festival Sains dan Teknologi Peringkat Negeri Johor 2010 yang telah berlangsung pada 21 dan 22 Julai 2010 di SMK Anjung Batu, Mersing, Johor. SMK Desa Skudai telah berjaya mendapat tempat ketiga bagi kategori Solar Car Race di peringkat Negeri Johor.

Komitmen yang ditunjukkan oleh Nor Syafirah, Tho Jian Xiang dan Vinothkanna adalah penyumbang utama kejayaan pasukan Solar Car Race SMK Taman Desa Skudai.

Bergambar kenangan ketika berada di Mersing bersama guru pengiring mereka, Puan Vikneswary.

Vinothkanna, Tho Jian Xiang dan Nor Syafirah yang telah mengharumkan nama sekolah dalam Festival Sains & Teknologi Peringkat Daerah JB dan Peringkat Negeri.


Aksi ketika Pertandingan Solar Car Race Peringkat Negeri Johor yang diadakan di SMK Anjung Batu, Mersing pada 21 dan 22 Julai 2010.

No comments:

 
Blogger Templates